Második rész

2.

  Naunik, Isteni Uram lihegte a gyors lábú legény, akit az őrjárat parancsnoka szalajtott a palotába a Beliszu felé vezető útról. Sokan, fegyverekkel...
  Igyál egy kortyot, nyugodj meg, és kezdd elölről a jelentést parancsoltam. Nagyon rossz hír volt, főembereim sápadtan lesték a legényt, aki lassan összeszedte magát, és újra megszólalt:
  Beliszu felé járőröztünk, de nem az úton, hanem a cserjék között, ahol nem látni bennünket sem az útról, sem a tengerről. Akkor vettük észre a naunikat. Lassan jönnek, az úton. Teherhordó ökrök vannak velük, de lovaik nincsenek. A ruhájuk rongyos. Mindüknél van fegyver. Talina Úr, a parancsnok, azt üzeni, hogy a szakaszával mögöttük fog jönni, úgy, hogy ne vegyék észre, mi pedig zárjuk be a beliszui kaput és küldjünk íjászokat a falakra.
  Mintha magunktól nem ezt tennénk morogta félhangosan Laskili. Engedelmeddel, Isteni Uram, már akkor kiadtam a szükséges parancsokat, amikor ez a legény beesett a kapun és elmondta a kapuőrségnek, azok pedig nekem, hogy miért jött. Bólintottam.
  Naunik lovak nélkül? kérdezte a legényt Inimma csodálkozva. Ez valóban különös volt. Főembereimhez fordultam:
  Menjünk ki a beliszui kapu fölé, látni akarom őket. Milyen messze voltak, amikor felfedeztétek őket? fordultam a legényhez.
  Már a Fekete Forrástól errefelé, Isteni Uram mondta az. Úgy számoltuk Talina Úrral, napnyugta előtt a kapunál lesznek. Ha nem állnak meg pihenni vagy elrejtőzni, hogy éjszaka támadjanak tette hozzá.
  Köszönöm mosolyogtam rá. Menj a konyhára, adjanak neked enni és inni. Laskili! Egy kettős órával napnyugta előtt küldj értem valakit, és rendelj a kapu fölötti bástyára harminc íjászt.
  Úgy lesz, Isteni Uram!
A kapubástya hosszan elnyúló árnyékot vetett a tengerparton kanyargó út elejére, Nanur hősége lassan csillapodott körülöttünk. Már jó ideje várakoztunk a kapu fölött. Laskili előrelátóan egy széket is hozatott nekem, amit örömmel fogadtam.
  Ott, Isteni Uram suttogta az egyik katona a távolba kémlelve. Lusta porfelhő jelent meg az út fölött, majd lassan apró alakok bontakoztak ki belőle. Mire a kapu közelébe értek, a keleti égboltot már sötétkékre színezte a közeledő éjszaka. A legény nem túlzott, a naunik valóban rongyosak voltak, és mezítláb gyalogoltak a göröngyös, köves úton. Fegyver bőségesen volt náluk, mindüknél íj és kard is, de mégis volt valami zavaróan idegen az összképben.
  A fegyvereik, Isteni Uram mondta hirtelen Inimma. Ezek aban fegyverek, hosszú íjak, és kétkezes kardok. A nauniknak kis lovasíjuk van, és rövid, görbe kardjuk.
  És egy nauni harcos sem menne csatába gyalog, rongyosan és mezítláb tette hozzá Laskili. Ez vagy csel, vagy nem tudom, mi. De mindjárt megtudjuk... Gubu! Egy égő nyilat!
A veterán íjász meggyújtotta a fáklyánál a nyílhegyre csavart olajos rongydarabot, és könnyed mozdulattal a naunik elé, az útba lőtte a lángoló vesszőt. Azok megálltak és széles félkörbe rendeződtek, hogy valamennyiüket láthassuk a falról. A fegyvereiket lassú, megvető mozdulatokkal dobálták le az útra.
  Kik vagytok és mit akartok? bődült el mellettem Tarkumi. Összerezzentem, a hegyi embernek még most, öregen is erős hangja volt.
  Burinar vagyok, Demgal Úr második főembere kiáltotta a félkör közepén álló nauni, alig törve az avanai nyelvet.  Demgal Úr szolgáinak és testőreinek maradéka van velem.
  Demgal meghalt! ordított vissza Laskili. És ha ti nem akarjátok őt követni, egyesével gyertek be a kapun, fegyvertelenül! Kés sem lehet nálatok, és nyílvessző sem!
  Bár már a túlvilágon szolgálhatnánk Urunkat mondta keserűen Burinar, aki közben a kapu alá ért. De nekünk más sorsot szánt Nagotáj.
A kapuőrség gyorsan, rutinosan motozta végig az egyesével beengedett naunikat. Egyiküknél sem volt elrejtett fegyver, de tudtuk, puszta kézzel is félelmes harcosok, ezért egy szakasz veterán fogta közre őket.
  Hová, Isteni Uram? kérdezte a parancsnokuk. Elgondolkodtam. Hová is?
  A Palotába, a nagy trónterembe. Hozassatok oda ételt és italt, ezek a szerencsétlenek alig állnak a lábukon sandítottam a naunikra. Azok, mintha értették volna, de talán értették is, dacosan kihúzták magukat. Tudtam, egy nauni harcos inkább meghal, mint hogy kimutassa fáradtságát.
  A fegyvereiket szedje össze egy szakasz, és zárja el a Fegyverek Házában vakkantotta Laskili az őrparancsnok felé. Az ökröket tereljék a legközelebbi legelőre és a pásztorok ügyeljenek rájuk.

  A rakományuk, Isteni Uram fordult vissza Burinar. Nektek talán semmit se ér, de vigyázzanak rá. Majd elmondom, miért gondolom így.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első könyv: Avana - Első rész

Második rész

Negyedik rész