Második rész

2.

A Fegyverek Házában őrzött aban tisztek néhány nap múlva üzenetet juttattak el hozzám, hogy szeretnének személyesen leborulni előttem. Laskilitől tudtam, hogy az egyik emeleti szobában szállásolták el őket, a lapos tetőterasz alatt, ahol a vastag falak már átvették Nanur forróságát, és még hajnalban is fullasztóan meleg volt. Hiába kaptak vizet bőségesen, bizonyára nem ilyen időjáráshoz voltak szokva.
Aznap délután a régi trónteremben fogadtam őket nem abban, amiben először jártak , amelynek levegője még a legforróbb nyárban is hűvös maradt. Inimma javasolta, hogy így legyen.
  Ha mégis valami álnokságot forgatnak a fejükben, legalább a hely legyen nekik ismeretlen mondta, és ebben valamennyien egyetértettünk vele.
Az abanok részéről ismét Muban beszélt, mint mondta, az egyik társa nagyon kicsit érti és beszéli a Tenger Fiainak nyelvét, a másik három viszont egyáltalán nem.
  Uram kezdte Muban.  Volt időnk, hogy végiggondoljuk a sorsunkat, amit most a Te kezedbe helyezünk...
  Úgy gondolod vágtam közbe , hogy eddig nem volt a kezemben a sorsotok?
  Igaz, az életünkről vagy a halálunkról egy intéseddel bármikor dönthetsz, Uram. De mi úgy döntöttünk, hogy felajánljuk neked a szolgálatunkat, ha elfogadod. Ha pedig nem, akkor rabokként fogunk itt élni, amíg élni hagysz bennünket, vagy amíg el nem foglalják a várost az ellenségeid. De hidd el, többet tudunk segíteni, mint gondolnád.
  Meg ártani is szólalt meg mellettem Inimma. Ugyan miért engednénk benneteket szabadon járkálni a városban, amikor te magad mondtad, hogy a fejünkkel kell visszatérnetek a vezéretekhez?
  Úgysem hiszed el, ha azt mondom, hogy nem akarunk oda visszamenni mondta csendesen Muban. Tégy próbára bennünket. Mi elmondjuk, mit tudunk segíteni nektek, ti pedig eldönthetitek, hogy elfogadjátoke.
Felemeltem a kezem és intettem Laskilinek, aki hozzám hajolt.
  Habamu templomába suttogtam a fülébe, majd hangosan így szóltam:
  Köszönjük felajánlott segítségeteket, barátom. Azonban meg kell beszélnünk Avana Tanácsában, hol és hogyan dolgozhatnátok velünk a leghasznosabban. Holnap a második kettős óra végén legyetek itt ismét, addig Habamu papjai látnak vendégül benneteket, hogy ne kelljen még egyszer szűk és forró cellátokban éjszakáznotok.

A katonák kivezették a kíváncsian nézelődő abanokat, és elindultak velük Habamu temploma felé. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első könyv: Avana - Első rész

Második rész

Negyedik rész