Hetedik rész

7.

  Gregor, hallasz bennünket? kérdezte egy hang a rádióban földi nyelven. Közelebb hajoltam a készülékhez.
  Igen, tisztán hallom a hangodat. Ki vagy?
Sejtettem, hogy az Anteus még mindig tőlünk soksok fénypercnyire száguld a végtelen űrben, és akár egy órába is beletelik, mire a rádióhullámok megjárják ezt az utat odavissza.
Az ismeretlen rádiós is tudta ezt, mert kis szünet után folytatta a mondókáját:
  Remélem, hallod. Gondoskodj arról, hogy mostantól állandóan be legyen kapcsolva a rádiód, és a parabolaantenna mozgását ne akadályozza semmi. Észleljük a jelzéseit, tehát tudjuk, hogy élsz, mert összeraktad és bekapcsoltad. Hamarosan ráállítunk egy iránykövető jelet, hogy mindig felénk forduljon. A Gáma keringési síkjára nagyjából merőlegesen közeledünk a Tau Ceti felé, így szinte soha nem veszítjük el a rádiókapcsolatot. Miután a Prometheust bolygó körüli pályára állítottuk, onnan még körülbelül két napba telik, hogy leszálljunk Avanában. Ez a mostani számításaink szerint tíz, legkésőbb tizenkét nap múlva várható. 
  Értem, köszönöm mondtam a mikrofonba teljesen fölöslegesen, majd nehézkesen felálltam a rádió előtti alacsony székről. Embereim kérdően néztek rám. Lefordítottam nekik a lényeget, azt, hogy tíztizenöt nap múlva érkezik az Égi Hajó.
  Talil!
  Isteni Uram?
  Keress egy értelmes papot, aki még emlékszik a régi… az udvari nyelvre, és az újat is jól beszéli. Legyen tisztában a városban történtekkel és a jelenlegi helyzetünkkel. Az lesz a dolga, hogy itt üljön egész nap, és elmondja a testvéreimnek, mi minden történt itt harminc év alatt. Tanítsa nekik a nyelvet, az új kiejtést, és válaszoljon a kérdéseikre, ha tud. Arra készüljön fel, hogy a mondataira csak sokára kap választ, mert az Égi Hajó még elég messze van tőlünk.
  Értem, Isteni Uram. Azt hiszem, Nesri lesz a legalkalmasabb erre a feladatra. Higgadt, sokat látott, tapasztalt, és nagyon alapos. Mostanában éppen Lubaltu krónikáit rakja rendbe az embereivel, de azok nélküle is tudnak dolgozni.

Nesri hamarosan megjelent a tetőn. Néhány szóval elmagyaráztam neki a rádió kezelését. Nem volt bonyolult, egy kapcsolót és a hangerőt szabályozó tolókát kellett csak használnia. Enit csodálkozásomra úgy döntött, hogy ő is a rádiónál marad, és megpróbálja megtanulni a földi nyelvet, amire egyébként Nesri is engedélyt kért tőlem. Könnyű szívvel egyeztem bele, mert úgy gondoltam, hogy az Anteus legénységéből nem fogja mindenki ismerni az avanai nyelvet. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első könyv: Avana - Első rész

Második rész

Negyedik rész